Académico del Magíster en Didáctica de las Ciencias Experimentales y de la carrera de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales. Máster en Educación, Universidad La Frontera. Biólogo, Universidad Católica de Chile. Diplomado en Gobierno y Gestión Pública, Universidad Alberto Hurtado. Diplomado en Sexualidad, Consejería y Terapia Sexual, Centro de estudios en sexualidad CESCH. Postítulo de Especialización en Sexualidad, Conserjería y/o Terapia Sexual desde el Modelo Relacional.
Area de Interés
Políticas públicas en educación en ciencias, desarrollo profesional docente en ciencias, indagación científica para la educación en ciencias, educación en ciencias y emociones, educación en ciencias y sexualidad.
Publicaciones recientes
- 2019: Symposium / Schwartz, R., Hernández, E., Crawford, B., Cuellar, L., González, P. A National Professional Development Program for Inquiry-Based Science Teaching: Rationale, Model, And Impacts. European Science Education Research Association (ESERA´ 2019) 13th. Conference, 26th -30th August, Bologna, Italy1
- 2019: Book / Moya, C., Pérez, R., Osorio, L., Madariaga, M. & Donoso, R. Editorial Coordination: Hernández, E., Araya, A., Muñoz, J. & Muñoz, C. Canto a lo Poeta, conversaciones y décimas de Litueche Rural Chile Cultural Traditions Rescue Program funded by Chile’s Ministry of Education
- 2019: Document / Hernández Lémann, Edgard Ignacio. New conceptions of love from socio-emotional education; contribute to the decrease in violence in the relationships of young couples and adolescents. Centre of Study on Sexuality CESCH, Chile, Final Paper.
- 2018: Conference / Hernández, Edgard & Oyaneder, Myriam The ICEC Program as an educational proposal for the inclusion of UNESCO’s Sustainable Development Goals in early childhood. Seminar Education in Early Childhood for the Sustainable Development of Humanity, QUIK Program, Arica, Chile
- 2016: Stand Alone Presentation / Hernández Lémann Edgard Ignacio. The New ICEC Project, Ministry of Education of Chile. International Conference for Improving the Learning of Biology and Related Experimental Science the K-12 School Level.
- 2016: Article / Hernández, E., Morales, R., Caffi, D. & Araya, A. Education in Natural Sciences: an introductory framework. Let´s talk Journal, teacher notebook N°6, General Educational Division, Ministry of Education, Chile.
- 2016: Article / Hernández, E., Morales, R., Caffi, D. & Oyaneder, M. The Inquiry as Didactic Strategic. Let´s talk Journal, teacher notebook N°6, General Educational Division, Ministry of Education, Chile.
- 2015: Poster / Hernández Lémann Edgard Ignacio. Scientific Inquiry for Science Education Program (ICEC). Chilean poster selected to represent Chile for International Seminar at La. Main a la Paté, Académie des Sciences, Paris, France.
- 2012: Book / Sanhueza, M., Contreras, L., García, C., González, N., Stegmann, P., Macho, R., Miranda, M., Maldonado, P., Morales, E., Arias, I., Diaz, P. & Machuca, M. Editorial Coordination: Hernández Lémann, Edgard Ignacio. Bosques, mucho más que madera. Children’s Competition, Social Cohesion Support Program in Chile, funded by the European Union and the Government of Chile.